از اين سو به آن سو زناشویی میلیاردر سرگرمی

از اين سو به آن سو: زناشویی میلیاردر سرگرمی بازیگر ازدواج زندگی سرگرمی چه خبر از کجا ؟

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری راهکارهای نویسنده «شهرزاد» جهت فیلمنامه‌نویسی

نغمه ثمینی، فیلمنامه‌نویس «شهرزاد» در کارگاه آموزشی خود در جشنواره جهانی فیلم فجر، تجربیات نویسندگی خود را با حاضران در میان گذاشت. 

راهکارهای نویسنده «شهرزاد» جهت فیلمنامه‌نویسی

راهکارهای نویسنده «شهرزاد» جهت فیلمنامه نویسی

عبارات مهم : فرهنگ

نغمه ثمینی، فیلمنامه نویس «شهرزاد» در کارگاه آموزشی خود در جشنواره جهانی فیلم فجر، تجربیات نویسندگی خود را با حاضران در میان گذاشت.

به گزارش خبرآنلاین، نغمه ثمینی در کارگاه فیلمنامه نویسی که عصر روز گذشته (چهارشنبه ۲۹ فروردین) در بخش دارالفنون سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار شد، به طرح مباحثی راجع به شکل گیری فیلمنامه و عنصرهای آن پرداخت.

ثمینی در ابتدای این کارگاه گفت: «بزرگ ترین علت برگزاری این جلسات رد و بدل کردن ایده هایمان با یکدیگر است.»

راهکارهای نویسنده «شهرزاد» جهت فیلمنامه‌نویسی

وی با بیان اینکه ورک شاپ زمانی جالب خواهد بود که حضار از تجربه مدرس به درستی بهره ببرند، عنوان کرد: «تمام بحث من امروز روی فرهنگ و شخصیت در فیلمنامه متمرکز هست. کاراکترها به وجود آمده از فرهنگ ها هستند و باید به گونه ای ساخته و پرداخته شوند که جهت مخاطبان باورپذیر باشند. آنچه جهت من مهم است نشان دادن این عنوان است که تا چه حد فرهنگ در ساخته شدن کاراکتر موثر است و زمانی که فیلمنامه می نویسم به این عنوان دقت می کنم که چه چیزهایی ما را به کاراکتر نزدیک تر می کند.»

فیلمنامه نویس سریال «شهرزاد» با اشاره به اینکه جالب ترین بخش فیلمنامه از نظر وی پی رنگ هست، گفت: «رشته مهم تحصیلی من تئاتر است و هر لحظه نوشتن نمایشنامه برایم جالب تر از فیلمنامه نویسی است چون در تئاتر صدای مهم متعلق به نمایشنامه نویس است ولی در سینما کارگردان فرد اول هر فیلم است.»

نغمه ثمینی، فیلمنامه‌نویس «شهرزاد» در کارگاه آموزشی خود در جشنواره جهانی فیلم فجر، تجربیات نویسندگی خود را با حاضران در میان گذاشت. 

وی در توضیح شکل گیری شخصیت ها در فیلمنامه بیان کرد: «راه های مختلفی وجود دارد که شما را به کاراکتر می رساند که روانشناسی یکی از راه های آن هست، همچنین مساله پیشینه یک شخصیت نیز در فیلمنامه جایگاه مهمی دارد.»

این فیلمنامه نویس با ذکر مثالی بیان کرد: «در فیلم «شاید هنگامی که دیگر» بهرام بیضایی این کارگردان و نویسنده به دوران ما قبل ۳ سالگی کاراکتر می پردازد.»

وی در بخش دیگر صحبت هایش توضیح داد: «ما از دل کهن الگوها می توانیم کاراکترهای زیادی بسازیم. در الگوهایی که به اساطیر می رسند به دو کلان نقش می رسیم؛ اسطوره خدای شهیدشونده و اسطوره اژدها کشی.»

راهکارهای نویسنده «شهرزاد» جهت فیلمنامه‌نویسی

ثمینی گفت: «شخصیت های شهیدشونده دائما ارزش، اهمیت، اعتبار و قدرت ارزش را از قربانی بودن می گیرند و بافت شخصیت بر اساس فداکاری و قربانی شدن هست، ولی در شکل برابر یعنی اژدهاکشی با فردی مواجه هستیم که غلبه می کند و اژدهاکش است و بر بدی ها چیره می‎شود.»

وی در آخر تاکید کرد که ما جهت نوشتن فیلمنامه و نمایشنامه باید الگو را بشناسیم و تکمیلش کنیم.

نغمه ثمینی، فیلمنامه‌نویس «شهرزاد» در کارگاه آموزشی خود در جشنواره جهانی فیلم فجر، تجربیات نویسندگی خود را با حاضران در میان گذاشت. 

در آخر این ورک شاپ، مازیار میری، مدیر بخش دارالفنون جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور روی صحنه و با اهدای دیپلم افتخار از نغمه ثمینی تجلیل کرد.

واژه های کلیدی: فرهنگ | جشنواره | کاراکتر | فیلمنامه | نمایشنامه | اخبار فرهنگی و هنری

راهکارهای نویسنده «شهرزاد» جهت فیلمنامه‌نویسی

راهکارهای نویسنده «شهرزاد» جهت فیلمنامه‌نویسی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz